Pedro Gentil-Homem

Pedro José Gentil-Homem Correia da Silva (Lisboa, n. 1966), publica com o nome Pedro Gentil-Homem

----------------------------------------------------------------------

Doutorado em Design pela Faculdade de Arquitectura da Universidade de Lisboa em 2014, pós graduado em Desenho pela FBAUL (2006) e licenciado em Design de Equipamento pela ESBAL (1991). Professor Auxiliar de Design na Universidade Lusíada de Lisboa. Professor Auxiliar Convidado na Faculdade de Belas-Artes. Investigador no CITAD / FAA-ULL (integrado) e no CIAUD / FAUL (colaborador). Comissário da Exposição “TAP Portugal: Imagem de um povo – Identidade e design da companhia aérea nacional 1945-2015” no MUDE em Lisboa.

----------------------------------------------------------------------

PhD in Design by the Lisbon School of Architecture in 2014, postgraduate degree in Drawing by FBAUL (2006), and Product Designer by ESBAL (1991). Assistant Professor at Lusíada University of Lisbon since 1997.  Invited Assistant  Professor at the Fine-Arts Faculty. Researcher at CITAD / FAA-ULL (integrated) and CIAUD / FAUL (collaborator). Exhibition commissioner for "TAP Portugal: Image of a people - Identity and design of the national airline 1945-2015" at MUDE (Design and Fashion Museum) in Lisbon.