Pedro Gentil-Homem

Pedro José Gentil-Homem Correia da Silva (Lisboa, n. 1966), publica com o nome Pedro Gentil-Homem

----------------------------------------------------------------------

Doutorado em Design pela Faculdade de Arquitectura da Universidade de Lisboa em 2014 defendendo tese com o título: “Sobre as Nuvens: Design para a companhia aérea de Portugal (1945 – 1979), pós graduado em Desenho pela FBAUL (2006) e licenciado em Design de Equipamento pela ESBAL (1991). Professor Auxiliar de Design na Universidade Lusíada de Lisboa. Actualmente desenvolve investigação na área da História e Crítica de Design (vertente design para a aviação civil) no CITAD / FAA-ULL (integrado) e no CIAUD / FAUL (colaborador). Comissário da Exposição “TAP Portugal: Imagem de um povo – Identidade e design da companhia aérea nacional 1945-2015” no MUDE em Lisboa.

----------------------------------------------------------------------

PhD in Design by the Lisbon School of Architecture in 2014, with a thesis entitled: "Over the Clouds: Design for the Airline of Portugal (1945 - 1979), postgraduate degree in Drawing by FBAUL (2006), and Product Designer by ESBAL (1991). Assistant Professor at Lusíada University of Lisbon since 1997. Currently researching the field of Design History and Criticism for civil aviation at CITAD / FAA-ULL (integrated) and CIAUD / FAUL (collaborator). Exhibition commissioner for "TAP Portugal: Image of a people - Identity and design of the national airline 1945-2015" at MUDE (Design and Fashion Museum) in Lisbon.