Sarah Frances Dias

PORTUGUÊS: Doutorada com distinção em Arquitectura, com o tema ‘Core Values and principles generators of significance in architecture, painting and sculpture’ pela Faculdade de Arquitectura da Universidade Técnica de Lisboa, no final de Julho 2017.

Mestre especializada na Conceptualização e Criação na Arquitectura e nas Artes (pela mesma faculdade), onde também concluiu um curso de estudos avançados em Arquitectura Sagrada.

Investigadora no CIAUD (Centro de Investigação em Arquitectura, Urbanismo e Design) na Faculdade de Arquitectura da Universidade Técnica de Lisboa.

É Arquitecta, exercendo como freelancer, e artista com várias exposições individuais e colectivas em várias partes do país.

Publicou um livro ‘O Ser Criativo I: Maneiras de olhar, ver, sentir, imaginar - Logos’, em coautoria com o Professor Rui Barreiros Duarte, em 2016.

É investigadora, tendo apresentado várias comunicações em congressos e conferências internacionais, bem como vários artigos em revistas ciêntificas, sobre a sua área de investigação: o significado e os seus valores e princípios na arquitectura, pintura e escultura; a relação entre as artes, a emoção, a poesia e a espiritualidade como articuladores do significado das artes, a importância da cor, as propriedades dos espaços significantes, entre outros.

É escritora, com várias contribuições a nível internacional maioritariamente sobre a arte contemporânea.

------------

ENGLISH: Sarah Frances Dias has a PhD in Architecture, having graduated with distinction from the Faculty of Architecture of the University of Lisbon with the research theme: ‘Core Values and principles generators of significance in architecture, painting and sculpture’.

She is a master specialized in conceptualization and creation in architecture and the arts (from the same faculty), where she also concluded an advanced course in Sacred Architecture.

Researcher at CIAUD (Centro de Investigação em Arquitectura, Urbanismo e Design) at the Faculty of Arquitecture of the Technical University of Lisbon.

She is an architect and artist (painter and photographer) and has various individual and collective exhibitions in various parts of the country.

Her research work, with published essays and articles in various international scientific magazines, journals and congresses, is focused on the significance of the artwork and the aesthetic qualities and principles underlying artistic creations. Her primary research areas also include the union and integration of the arts and the inherent poetics and spiritual qualities of art.

In 2016, she published a book entitled ‘The Creative Being: Ways of seeing, feeling and imagining’ in co-authorship with Prof. Rui Barreiros Duarte.

Sarah is also a freelance writer, with various international publications, primarily on contemporary art.