Maria João Pereira Neto

PhD History, Master of Arts  Sociology. Professor at Lisbon School of Architecture, Universidade de Lisboa. Member of the Department of  History and Theory of Architecture, Urbanism and Design.Theaches Art History, Fashion History, Architecture History, cultural and material History. Since 1978 scientific research experience and professional consulting in the domains of Social Sciences and Humanities. Effective member CIAUD - Research Centre for Architecture, Urbanism and Design Lisbon School of Architecture Universidade de Lisboa, associated member of CHAM – Centre of Humanities (CHAM) - FCSH Universidade Nova de Lisboa, Universidade dos Açores. Member of the General Council of the Universidade de Lisboa.

Doutorada em História, Mestre em Sociologia. Professora na Faculdade de Arquitectura da Universidade de Lisboa. Membro do Departamento de História e Teoria da Arquitectura, do Urbanismo e do Design. Lecciona e tem leccionado nas as mais diversas unidades curriculares a todos os ciclos de estudo e a todos oc cursos da Faculdade no domínio da História: História da Arte, História da Moda, História da Arquitectura, História e Teoria do design da Comunicação, Crítica do objecto. Particular interesse pela abordagem da História cultural e pela cultura material. Possui experiência no domínio da investigação desde 1978 e da consultoria aplicada: ciências Sociais e Humanidades. Membro efectivo do CIAUD – Centro de Investigação em Arquitectura, Urbanismo e Design da Faculdade de Arquitectura da Universidade de Lisboa,, onde coordena o (I ) MATER – Centro de Investigação em Cultura material e immaterial. Membro associado do CHAM- Centre of Humanities – FCSH – Universidade Nova de Lisboa. Desde Maio de 2018 é membro do Conselho Geral da Universidade de Lisboa.

Author's articles