Marcos Mortensen Steagall

Marcos Mortensen Steagall é senior lecturer e Líder do Programa do curso de Communication Design da Auckland University of Technology - AUT, no Campus Sul. Ele tem 20 anos de experiência como professor de nível superior, tendo exercido diferentes funções na administração acadêmica, incluindo coordenador de curso, supervisor de currículo, diretor de departamento, vice-diretor do corpo docente e reitor de escola.

Ele possui um Mestrado e Doutorado em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brasil. Em 2015, mudou-se para Aotearoa, Nova Zelândia, para fazer uma pesquisa de doutorado conduzida pela prática artística intitulada: O processo da fotografia imersiva: além do cognitivo e do físico na paisagem, concluída em 2018. Os interesses de pesquisa variam em torno da semiótica visual; metodologias de pesquisa orientadas para a prática em Arte, Design e Tecnologia; Produção de imagens baseadas em lentes e epistemologias indígenas.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marcos Mortensen Steagall is a senior lecturer and Programme Leader of the Communication Design course from the Auckland University of Technology - AUT, based at their South Campus. He has 20 years of experience as a tertiary lecturer, having exercised different roles in the academic administration including course leader, curriculum supervisor, department director, deputy faculty director and school dean.

He holds a Master and PhD in Communication and Semiotics acquired in The Pontifical Catholic University of Sao Paulo, Brazil. In 2015, he moved to Aotearoa, New Zealand, to do an artistic practice-led PhD research entitled: The immersive photography process: beyond the cognitive and the physical in the landscape, completed in 2018. Research interests range around visual semiotics; practice-oriented research methodologies in Art, Design and Technology; Lens-based image-making and indigenous epistemologies.

Author's articles